Måndag

Sitter här med en liten lätt släng av ångest. Varit uppe sen halv 7 och inte sovit en minut inatt. Orsaken vet jag inte.
Av någon anledning har jag även tagit ledigt från jobbet idag, förstår inte varför, ingen annan är ju ledig idag?

Nu sitter jag i min ensamhet, känns lite som att jag har blivit av med jobbet.
Får känslan av att jag bara vill sticka ner till arbetsförmedlingen som jag alltid gör på måndagar för att det ska se bra ut med nya jobbsökningar. För att sedan hämta ut alla mina bidrag och a-kassa och skratta hela vägen till banken. Kommer hem till mina 2 barn och fru som också är arbetslös. Tar på mig mitt wifebeater linne och går lös för att inte maten står på bordet.

En vanlig måndag helt enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0