Ny naturkatastrof i Skåne.

I tisdags slog nyheten ner som en bomb, den lamslog hela Sverige. Jordbävning i södra Sverige, det är ju inte möjligt?
Uppbyggnadsarbetet har varit i full gång hela onsdagen, skånes befolkning hjälpte verkligen till med arbetet, det gick långa korståg, rättade till varandras tavlor, tog hand om folk i chocktillstånd.

Sen imorse, då hände det som inte fick hände. En ny naturkatastrof.
Vid 11 tiden svepte en tornado in över Påarp. Liksom jordbävningen så kom denna som en total chock.
Vi har fått tag i Stina Claesson som är boende i Påarp och är en av dom som drabbades värst.

  Vi får vänta i någon timme på intervjun, Stina måste samla mod, vi har förståelse.

Stina, vad var det som hände egentligen?
Jag och barnbarnen var ute som vanligt på torsdagen och lekte kull, plötsligt får jag syn på tornadon, "shit tänkte jag, den är ju större än Turning Torso" Sprang in med barnbarnen , vi sprang ner till källaren och bad till Gud. Bara han kunde rädda oss nu.
Var det någon som kom till skada? Huset ser ju inte ut att ha påverkats.
Ingen skada direkt, men det är ju en väldigt traumatisk upplevelse, tänk dig själv, sitta nere i källaren och trycka och du har en stor jävla tornado som drar rätt över hela huset. Rutorna skakade..... ursäkta jag klarar inte det här

Vi väntar ett tag, sen kan vi köra igång intervjun igen.

Så tornadon blåste rätt över huset?
Ja, fyfan, vilken lurig jävel
Barnbarnen hur klarade sig dom då?
Jag har tagit dom från dagiset, det blir inget med det längre. Dom ska sitta och prata med en psykolog, det behöver dom efter detta.
Men om man räknar skadorna på huset, vad kan det ha gått på?
Ja, jag hade ju tvätten ute, den tog hela skiten. Min oranga favvis tröja är spårlöst borta. Mitt vita linne är ju kvar, men ruskiga gräsfläckar på det nu alltså. 200 spänn kan man nog räkna på iallafall, rätt i sjön, käpprätt åt helvete. Fyfan jag orkar inte med mer katastrofer. Röda Korset kan dra åt helvete, har försökt att få stöd därifrån, men dom hade tydligen något projekt i Afrika, va fan är det?
Jag tror vi får tacka för intervjun där
Tack själva


Kommentarer
Postat av: Nixon

HAHA, underbart

2008-12-19 @ 13:48:53
Postat av: ozy

haha, word

2008-12-23 @ 21:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0