Tidsinställd bomb

Varje morgon klockan halv 9 - 9 så är min kropp inställd på att jag måste pissa. Finns dock ett problem med detta på jobbet, det är även städerskans tid att städa toaletten. Och jag kan absolut inte säga "ursäkta, får jag bara gå på toa" det finns bara inte, vill inte avbryta henne i arbetet. Jag hoppas alltid att det är färdig städat när jag kommer. Ibland så är det dock inte det, då får man ta en chansning och hoppas på att man inte möter henne i dörren. För detta har jag problem med, och jag utsattes för detta senast idag.

Alltså, det finns 2 toaletter på terminalen där nere. Här är det folk som gör sina behov 24/7 både natt och dag, men städerskan är där bara en gång om dagen, mellan halv 9 och 9. Och har man terminalskillar där hela dagarna så ser det rent förjävligt ut när hon får komma dit och städa. Det är piss på hela toaletten, golvet, papper överallt.
Men de som går på toa dom andra timmarna dom slipper ju problemen, att möta den här städerskans blick. Jag känner så här, som idag, jag fel tajmar allting och städerskan står utanför och väntar på mig efter mitt besök. Jag får lite smått panik när jag ser henne, det känns som hon tror att jag orsakat allting där inne. "Va fan, kan han inte pissa i toaletten, och vad i helvete, slänger han papper på golvet med?" Där ligger hon och torkar piss och plockar papper, medan jag skamset lastar lite paket. När hon har städat färdigt så ger hon mig en blick, jag läser den som "Ditt lilla vidriga svin, lär dig pricka toaletten"

Jag vet inte alls om hon tänker i dessa banor, men jag får skuldkänslor även om jag inte orsakat något där inne.

Men vem vet, hon kanske trivs med sitt jobb, är det mycket att städa så kanske hon uppskattar det lika mycket som en bilförsäljare som har mycket kunder på en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0