Verklighetens onda sanningar

Kom att tänka på en grej från min barndom idag. Jag kanske var i 5-6års åldern och hade precis gått och lagt mig. Mamma och pappa kom alltid upp och sa god natt innan jag somnade. Mamma först, sen pappa. Pappa och jag brukade alltid prata lite innan jag somnade. Denna kvällen var lite annorlunda, jag frågade pappa;

- Vad ska vi prata om idag?
- Jag vet inte, vad tycker du?
Jag kollade runt i rummet för att hitta något att prata om, fick syn på min motorcykel plansch
- Motorcyklar kan vi prata om
Jag visste ingenting om motorcyklar, så vi kom väll ingen vart med diskussionen. Däremot hade vi innan på kvällen kollat på Efterlyst på tv3, och det satte igång tankeverksamheten.

- Pappa, finns det tjuvar på riktigt?
- Ja det finns det

Jag börjar storgråta, gråter verkligen riktigt mycket, trodde att efterlyst var iscensatt. Men nu fick jag verklighetens knytnäve rakt över käften. Pappa fick spendera någon timme på att trösta mig, det fanns inga i Värnamo sa han.

Det känns jävligt tryggt att leva i en stad utan tjuvar och banditer.

Kommentarer
Postat av: ozy

det finns visst tjuvar i värnamo, så det så.

2008-12-05 @ 21:49:36
Postat av: D

Ozy..du är ond :D

2008-12-06 @ 18:22:03
Postat av: ZooL

Du behöver inte börja gråta nu för att ozy sa så

2008-12-10 @ 18:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0