Wax on, Wax off

Det inträffade en annan incident i en affär idag som jag inte visste riktigt hur jag skulle hantera.
Jag åkte efter att jag slutat jobbet för att köpa vax och hårspray, går in i butiken och frågar efter mitt vanliga märke. Det var tyvär slut så jag frågade efter något liknande varpå hon visar upp någon tub som ska vara ungefär likadan.

- Du kan ju få prova lite

Hon gick iväg och hämtade testtuben och här kommer det märkliga. Det är hon som trycker ut mängden i min hand.
Och klicken var så liten, nästan obefintlig den var i en storlek som en melonkärna. Hon står och granskar mig tyst, tystnaden ger mig lite panik och jag funderar på vad fan jag ska göra. Det känns meningslöst att köra igenom det i håret då det inte ens skulle ge någon effekt på några ynka hårstrån. Så vad gör jag?

Jag smetar in det i båda händerna för att sedan kupa händerna och lukta på det och sen tvärsäkert säga jag tar det, känns ungefär likadant.

Lukten och känseln är nog definitivt mina starkaste sinnen, ska göra alla mina framtida köp baserade på enbart dessa två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0