Skelande ögon och ett ansikte från helvetet

Man fick höra mycket lögner som barn, föräldrarna matade en med skit och syftet var i det allra flesta fallen att skrämmas. Fyrkantiga ögon av för mycket tv-spel, tandféen (var det bara jag som höll på med detta några år för länge?) och hela julafton visar ju sig vara en av världens förmodligen största PR-kupp. Tomten, vart kom han ifrån? Är han helt påhittad eller ska han symbolisera en gladare och givmildare Jesus? Iallafall så får han ju sjukt mycket uppskattning, ställde ut gröt till den jävlen natten till julafton och visst fan hade han ätit upp den på morgonen, fantastiskt och det var inte många timmar kvar tills man verkligen skulle få stå där öga mot öga med honom. Det är när man väl får reda på att det inte finns någon tomte som hela julafton dalar utför men man ville inte inse det. Man kämpade i några år till då man tog fram sin inre Brad Pitt och spelade skiten ur rollen som tomte själv.

Hade inte tänkt att skriva ett skit om julen men det tog ju upp hela inlägget. Anledningen att jag började skriva det här var för att jag har två påståenden som min mamma sa till mig som liten och som jag ännu inte vet om det var lögn eller sanning.

#1 Som barn fick eller vågade jag aldrig ha ansiktet utanför vindrutan på en bil
"Ansiktet fastnar så tillslut, du blir förlamad i hela ansiktet"
Vågar man trotsa det? Jag vågar fortfarande inte.

#2 Man fick heller inte titta i kors med ögonen för länge för då skulle dom också fastna.
Detta gjorde jag ändå men bara i max 5 sekunder i sträck för att vara säker.

Tänk hade olyckan varit framme i båda fallen, då hade jag suttit här nu med skelande ögon och ett ansikte från helvetet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ofan, så du menar att du sett ut sådan sen födseln?

Var helt övertygad att du lutat dig ut ur fönstret för länge som barn. =D

2009-08-13 @ 20:57:07
Postat av: babbsan

det kan faktiskt hända, påstående 1#.

när det är drag typ. nerverna blir cp.

Min mamma sa något jävligt dumt när jag var barn dock, hon sa att om man visslade inomhus så kom djävulen. och om man drack saft efter att man ätit glass så bildades det mask i magen? haha.

2009-08-13 @ 21:21:58
URL: http://ninetynineproblems.blogg.se/
Postat av: Skorpan

Hahaha Leila ditt hot känns ju lite värre än mina. Det känns som ett lite för hårt straff för att vissla inomhus

2009-08-13 @ 21:41:12
Postat av: ozy

haha, balkan skyr inga medel!

2009-08-14 @ 15:05:00
Postat av: leila

eller hur! varför skulle man inte få vissla inomhus? varför skulle det vara djävulens länk till världen? haha.

2009-08-16 @ 22:46:33
URL: http://ninetynineproblems.blogg.se/
Postat av: josie

skriv nu då rob

2009-08-18 @ 22:03:49
URL: http://josefinafeurst.blogspot.com
Postat av: Anonym

Detta låter ju som ett fall för Mythbusters!, Drar iväg ett mail till dom mate ;)

2009-08-23 @ 20:51:59
Postat av: Dennis

Den här bloggen är ett fatalt misstag

2009-09-02 @ 17:33:54
Postat av: gud

Uppdatera dååååå....aAHAHAHAHAAAAHh CRAVIIIIINGZZZZZZZZZZZZ

2010-02-12 @ 22:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0