Game on B

Linus var här på besök igår, han hade med sig ett brädspel, fan man börjar bli gammal nu va?
Det var ett spel av typen när man ska förklara ett ord men inte får använda gester eller något som har med ordet på kortet att göra. Det var jag och Viktor mot Linus och Linda. Jag frågar mig själv, kunde jag fått en sämre partner? Här följer tre exempel på när Viktor ska förklara ord.

- Ett annat ord för stress
- Bråttom, jäktad m.m
Så håller det på tills tiden rinner ut, gissning efter gissning.
Svaret var helt enkelt; Abstinens

- Blir man på ollonet efter att man har haft sex
- Jag vet inte vad du uppever, men finns det ingen annan förklaring?
- Nej
Svaret var; Okänslig

- När man borstar upp något
- Sopa

- Rätt
Linus säger att det var fel men Viktor insisterar på att det är rätt
Svaret var; Soppa

Det var lite som att leka sten, sax, påse med en reumatiker, vi kom helt enkelt ingenstans.

Kommentarer
Postat av: ozy

jolle är väl ändå bäst på dem. "inte gud, fast vit, i jerusalem typ. PÅVEN! rätt. ? "som ett pariserhjul i london, typ". eiffeltornet! rätt!

2009-02-20 @ 14:03:49
Postat av: dith

haha det var em magisk kväll :D

2009-02-20 @ 14:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0