Tyskjävlar

Jag brukar i vanliga fall handla på kvantum eller city gross men förra veckan hade jag inte tid, var tvungen att ha juice, pålägg och bröd innan träningen. Så jag fick ta det som ligger närmast, Netto.

Jag har något slags rum i hjärnan som ringer varningsklockor när jag går in i affärer som denna. Alltså affärer som ofta har samma grejer fast deras egna märken, typ Lidl, Netto. Jag reagerade på mina tankar när jag stod och valde produkter, kände mig rasistisk, jag såg ner på allting.

När jag stod vid juicen; Ja det vetifan om det är apelsin i den här jävlen, garanterat massa farliga ämnen.

När jag stod vid brödet; Säkert att det här bäst-före-datumet stämmer, den är ju omklistrad för 5e gången.

När jag stod vid köttbullarna; Det är nog allt utom det vanliga  i dessa, ser framför mig två tyskar står vid en stor köttkvarn och maler ner allt dom hittar, ben, fimpar, sopor, gamla kläder. Allt landar i en stor tunna. Den ena tysken börjar rulla "köttfärsen"

-Dietrich, Dietrich, doeznt thiz look like meatballz?

-It sure doez Lukas, it sure doez

-You zink we could get it out for ze market?

-Jawohl, I will call Netto right away

-Prima, prima

Och nu sitter jag här hemma med dessa jävlar köttbullar.


Kommentarer
Postat av: dith

håller med. det ända som höjjer de affärerna lite är om man besöker dem utanför sveriges gränser, då har de alltid ett gott urval av alkoholhaltiga drycker i diverse färger (Y)

2009-02-13 @ 11:35:10
Postat av: ozy

jag håller inte med. nya märken, nya möjligheter. vem gillar inte regnbågsjuice? typ.

2009-02-13 @ 13:04:29
Postat av: Skorpan

Förstår dig Oscar, det är smidigt för dig att handla där när du även handlar dina kläder där.

2009-02-13 @ 13:26:11
Postat av: Mr T

Håller med, stolt över att aldrig gått in i ett Lidl. Kan knappt föreställa mig hur det ser ut därinne men gissar på stora fanor o marshmusik.

2009-02-13 @ 17:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0