Juvenile

Jag tror att vi alla någon gång har snattat eller åtminstone kommer att göra det. Jag hade en period i 8an - 9an då den numera nerlagda Ica Källan fick agera brottsplats. Jag tror de flesta av oss som gick i högstadiet på den tiden gick dit och köpte två tuggummi för 1 krona men kom ut med ett värde av minst 50 kronor under jackan.
Det var bara så det funkade. Har ett roligt minne från den här tiden som jag tänkte dela med mig av.

Vi var ett gäng på kanske fyra personer som hade siktet inställt på affären, vi skulle äta godis och dricka läsk utav bara helvete, men det skulle inte kosta något.

Vi delar upp oss och går ut en och en för att sedan mötas upp bakom affären.  Alla kom ut, alla hade lyckats.
Vi gick tillbaka ner mot skolan och skulle visa upp och jämföra vad vi hade lyckats få med oss. Vi följde en turordning, alla skulle imponeras av varandra. Det visas upp cola, kexchoklad, en jävla massa blandat Götte helt enkelt. Vi highfajvade med varandra, Yeaaah. Fan vad coola vi var, vi var ostoppbara. 
Sen kommer det till den sista personen, vi kan kalla honom Daniel för det heter han också.

- Daniel vad fick du med dig då?

Daniel rotar i sin ficka och drar stolt upp ett paket braständare. För er som inte vet vad det är så ser det ut som jävligt stora tändstickor.

- Braständare, va fan ska du med det till?
- Ne jag vet inte, tyckte det var coolt med stora tändstickor
- Jaha

Så tände Daniel en tändsticka och det var inte alls vad han hade väntat sig. Inte alls en gigantisk låga.
Han slängde paketet i skogen medans vi andra drack cola och åt choklad. Stackars Daniel.

Jag hade velat se minen på hans föräldrar om han hade åkt dit för snatteri på ett paket braständare.

Braständare vad i helvete!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

dessa fall är inte Preskriperat! ska sätta dit er !

2009-02-19 @ 20:05:25
Postat av: Skorpan

Just bring it :)

2009-02-19 @ 22:50:29
Postat av: ozy

Preskriperat som fa-an! haha

2009-02-20 @ 14:01:32
URL: http://tryffelsvamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0