"Då kan man ju soda-streama bajs till dig då"

Satt på Harrys och kollade på fotbollen i Onsdags med mina bättre vänner. En kompis slänger ut sig att hon inte kan känna skillnad på all brun kolsyrad dryck. Det vill säga, Coca Cola, Julmust, Pepsi, Påskmust, Lidl-cola, you name it.
Då kan man ju soda-streama bajs till dig då slänger någon ur sig.
Själv känner jag att det vore ganska skönt att kunna dricka vilken skitcola som helst.

Hon hade även en annan (ganska värdelös?) egenskap. Hon kan känna sig till saffran på flera mils avstånd.
Det hade börjat någonstans med att hennes mamma försökt smussla ner det i lussebullarna, det gick inte, då skickade hon tillbaka den jäveln. Även om det bara var en nypa saffran i.
Är en lussebulle en lussebulle om den saknar saffran? Använder man saffran i något mer än i just lussebullar?

Jag sa till henne att hon borde bli den nya karaktären i heroes, bland flygande, tidsstannande mäniskor finns nu även en tjej som är kryddans överman(kvinna).

Så om ni är i behov av en person som ska ta reda på om det verkligen är saffran i bullarna eller helt enkelt bara hyra en entertainer till firmafesten. Där kan hon sitta på scenen med en massa olika varianter av cola och julmust för att sedan bara slänga ur sig; Ne jag känner faktiskt ingen skillnad.
Publiken blir förstummad, lamslagen, Är det sant? Trodde att dessa personer bara fanns i sagorna.
Tillslut reser man sig och klappar händerna frenetiskt åt den nya talangen.

Save the cheerleader, save the lussebulle från saffran.

Kommentarer
Postat av: ozy

att inte känna någon skillnad mellan olika sorters color, är en sak. men att påstå att man inte känner skillnaden mellan must och cola, är idioti. man är då helt jävla dum i huvudet.

2009-05-29 @ 11:19:06
Postat av: dith

att inte kunna känna mustens ljuvliga smak vid två högtider per år gör mej ledsen, känner sympati för de personerna. precis som med blinda som aldrig kan kolla porr

2009-05-29 @ 15:57:03
Postat av: bam

fittbulle

2009-05-29 @ 17:16:25
Postat av: josie

Haha :D Jag misstänkte alltid att när den dagen kom, som jag förtäljer min hemlighet och berättar om mina superkrafter, skulle världen vända sig mot mig. Fan. Jävla skitharrys! Jävla fatöl! Jävla stämmning!

2009-05-29 @ 19:02:01
URL: http://josefinafeurst.blogspot.com
Postat av: ozy

saffran är en sak. men cola och must, josie? det skär mig i hjärtat.

2009-05-29 @ 19:43:59
Postat av: josie

Hey, what can I say? God made me this way :D haha

2009-05-29 @ 20:16:41
URL: http://josefinafeurst.blogspot.com
Postat av: ozy

det kan bara handla om en ignorans, josie. eller att på du någotvis tycker det är häftigt att inte kunna känna skillnaden, och därav stänger ute det. för de är inte speciellt lika.

2009-05-30 @ 10:27:48
Postat av: josie

Ja, alltså. Jag ju inte direkt påstå att jag suttit hemma vid köksbordet med alla sorterna prydligt uppradade framför mig och jämfört, (som du) liksom. Det är mycket möjligt att mitt smaksinne är sådär tråkigt likt alla andras och att även jag är fullt kapabel till att känna skillnaden mellan cola och must om jag gick in för det 100 %. Det lär däremot aldrig hända. Jag gillar inte smaken och jo, i smyg tycker jag allt att det är lite häftigt.. :)

2009-05-30 @ 16:37:03
URL: http://josefinafeurst.blogspot.com
Postat av: ozy

tråkigt likt andras? jag förstår visserligen vad du menar, men det här inte något man kan kategorisera som "roligt ovanligt". =)

2009-05-31 @ 12:34:10
Postat av: Leila

jag känner mig ärad, robert, att mitt lite kaxiga och juvenila citat till jossan om brundryck pryder din rubrik!

2009-06-01 @ 00:10:10
Postat av: ozy

kaxiga och juvenila. haha! ditt citat är dock det enda sanna som är sagt i sammanhanget.

2009-06-01 @ 11:09:45
Postat av: leila

ja eller hur! rent teoretisk är det ju så! hon kände ju ingen skillnad på bruna drycker :D måste prova någon gång! jossan, vi fyller på fem glas med olika brundrycker och sen ska du gissa vilken av dem som är soda-streamad bajs. :D är du då?

2009-06-02 @ 01:08:13
URL: http://ninetynineproblems.blogg.se/
Postat av: Jävligt anonym

Nånstans mellan 0 och 1 år blev jag ertappad med att äta #2 ur pottan, synd att jag inte kommer ihåg hur det smakar för jag tänker aldrig göra om det.

2009-06-11 @ 19:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0